Αξιολόγηση σχολικής μονάδας 2020-2021

Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Σεπτέμβριος 2021

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Το 2ο ΕΚ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ανήκει οργανικά στη Δ/νση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και χωροταξικά στον Δήμο Κορωπίου. Το εργαστηριακό κέντρο εξυπηρετεί τρεις σχολικές μονάδες, το 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑ.Λ ΚΟΡΩΠΙΟΥ, το ΕΕΝΕΓΥ-Λ ΚΟΡΩΠΙΟΥ και το 1ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ ΚΟΡΩΠΙΟΥ. Το σύνολο των ασκούμενων μαθητών και από τα τρία σχολεία κατά το σχολικό έτος 2020/2021 ήταν 520 μαθητές. Οι μαθητές/τριες προέρχονται έκτος από τον Δήμο Κρωπίας και από τους όμορους δήμους (Μαρκόπουλο, Σπάτα-Αρτέμιδα, Καλύβια, Σαρωνικός, Παιανία). Το μαθητικό δυναμικό είναι πολυπολιτισμικό και δεν υπάρχει κοινωνική και οικονομική ομοιογένεια. Οι διδάσκοντες μόνιμοι και αναπληρωτές διατίθενται κάθε χρονιά από τις σχολικές μονάδες στις οποίες ανήκουν είτε οργανικά είτε τοποθετούνται σε αυτές για οποιονδήποτε λόγο. Με τον τρόπο αυτό καλύπτονται οι διδακτικές ανάγκες των εργαστηριακών μαθημάτων. Το σύνολο του συλλόγου του ΕΚ την περσινή χρονιά ήταν 51. Τα μόνιμα μέλη του συλλόγου είναι 6 (Δ/ντης, Υπ/ντης, τέσσερις τομεάρχες).

Β. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Άξονες

Αξιολόγηση 1-4

Τεκμηρίωση

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

3

Καλή λειτουργία με ελάχιστα σημεία προς βελτίωση

Ποιοτικά στοιχεία επιτευγμάτων των μαθητών/-τριών μπορούν να αντληθούν από τη βαθμολογική επίδοση των μαθητών/-τριών όπως επίσης και από τα έργα των μαθητών/τριων στα εργαστήρια.

Η τυπική αξιολόγηση των μαθητών/-τριών στα μαθήματα στηρίχθηκε στη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, τη γενικότερη εικόνα τους και εκφράζεται με βαθμούς, που τηρούνται στα αρχεία της σχολικής μονάδας .

•Στο πλαίσιο εφαρμογής εναλλακτικών διδακτικών πρακτικών έγινε χρήση υπολογιστή, προτζέκτορα και διαδραστικού πίνακα από την πλειονότητα των εκπαιδευτικών για τον εμπλουτισμό και τη βαθύτερη κατανόηση της νέας γνώσης.

• Αρκετοί εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ενθάρρυναν την εναλλαγή των ρόλων μεταξύ των μαθητών/-τριών και του/της εκπαιδευτικού, όπου δίνεται στους μαθητές και τις μαθήτριες η δυνατότητα να βιώσουν την εμπειρία του δασκάλου της τάξης με στόχο την παρακίνηση και την ενεργόσυμμετοχή τους, την καλλιέργεια και την ανάπτυξη δεξιοτήτων (διαπραγμάτευση, διάλογος, συνεργασία). Με αυτή την τεχνική, οι μαθητές/-ήτριες αναλαμβάνουν την ευθύνη της μάθησης, με συνέπεια να αποκτούν μεγαλύτερο ενδιαφέρον και να κατανοούν βαθύτερα και με κριτική ματιά το διδακτικό αντικείμενο.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά το μεγαλύτερο μέρος της σχολικής χρονιάς αλλοίωσε τόσο τα ποιοτικά όσο και τα ποσοτικά αποτελέσματα φοίτησης. Η διδασκαλία εργαστηριακών μαθημάτων διαδικτυακά είναι πρακτικά ανέφικτη. Παρόλο που όλοι οι εκπαιδευτικοί αναζήτησαν ή και δημιούργησαν εκπαιδευτικό υλικό αυτό δεν είναι ικανό να καλλιεργήσει ή να βελτιώσει τις πρακτικές δεξιότητες των εκπαιδευομένων.

Σχολική διαρροή - Φοίτηση

3

Καλή λειτουργία με ελάχιστα σημεία προς βελτίωση

Το ΕΚ δεν έχει αρχείο μαθητών με την έννοια της σχολικής επίδοσης και της μαθητικής διαρροής.

Παρακολουθούμε σαφώς την προσέλευση των μαθητών στα εργαστήρια και ενημερωνόμαστε για την παρακολούθηση τους και στα θεωρητικά μαθήματα (γενικά και ειδικότητας).

Πληροφορούμε άμεσα τους υπεύθυνους καθηγητές και τους διευθυντές των σχολείων για επαναλαμβανόμενες απουσίες μαθητών/τριων καθώς και για την επίδοσή τους στα εργαστήρια ώστε από κοινού να αντιμετωπιστούν προβλήματα ενδεχόμενης διαρροής αλλά και βελτίωσης των αποτελεσμάτων φοίτησης.

Αρκετές φορές οι μαθητές προσέρχονται καθυστερημένοι στο σχολείο λόγω προβλημάτων στη συγκοινωνία τόσο την αστική-υπεραστική όσο και στα μισθωμένα πούλμαν.

Οι πόρτες κλειδώνουν μετά το χτύπημα του κουδουνιού και μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος.

Το σχολικό έτος 2020–2021 παρότι έγιναν κανονικά τα εξ αποστάσεως μαθήματα στην πλατφόρμα webex είχαμε αρκετά τεχνικά προβλήματα και πολλοί μαθητές/τριες ήταν τύποις στο μάθημα. Σημειώθηκαν πολλές απουσίες και πολλοί μαθητές πέρασαν στην επόμενη τάξη ή απολύθηκαν λόγω των ευνοϊκών ρυθμίσεων που ίσχυσαν.

Είναι σίγουρο ότι η φύση των εργαστηριακών μαθημάτων είναι τέτοια που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν εξ αποστάσεως. Οι τεχνικές δεξιότητες των μαθητών/τριων ήταν σαφώς κατώτερες των προηγουμένων ετών.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών/-τριών

3

Καλή λειτουργία με ελάχιστα σημεία προς βελτίωση

Η πρόληψη παραβατικών συμπεριφορών και η ενίσχυση θετικών πρακτικώνσυμπεριφοράς προωθήθηκε με την ανάρτηση και θέσπιση κανόνων τόσο στον χώρο των εργαστηρίων όσοκαι στον χώρο της σχολικής μονάδας .

Παρόλα αυτά περιστασιακά εμφανίζονταν προβλήματα στις σχέσεις και στην επικοινωνία μεταξύ μαθητών/-τριών.Στον εργαστηριακό χώρο παρουσιάστηκαν λιγότερες συγκρούσεις και διαπληκτισμοί μεταξύ των μαθητών/-τριών σε σύγκριση με την κλασική τάξη.

Λόγω της ανομοιογένειας των ομάδων που φοιτούν στα σχολεία που εξυπηρετούνται από το ΕΚ παρατηρούνται αρκετές διαφορές μεταξύ των μαθητών/τριων τις οποίες προσπαθήσαμε κάθε φορά να γεφυρώσουμε.

Η περσυνή σχολική χρονιά δεν έχει να καταδείξει πολλά γιατί πρακτικά οι μαθητές/τριες δεν αλληλεπίδρασαν λόγω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Ενέργειες αντιμετώπισης

Βασική αρχή των εκπαιδευτικών του σχολείου και της διεύθυνσης ήταν και είναι πρωτίστως η συζήτηση με τους μαθητές/τριες που εμπλέκονταν σε περιστατικά βίας,τόσο από τους Υπεύθυνους καθηγητές όσο και από τους διευθυντές των σχολείων και του ΕΚ.

Σε κάποια περιστατικά ειδοποιήθηκαν και οι γονείς και επιβλήθηκαν ποινές.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών

4

Εξαιρετική λειτουργία

Το σχολείο έχει συντάξει Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, όπου δηλώνονται ρητά οι προσδοκώμενες συμπεριφορές. Αναγράφονται όχι μόνο οι κανόνες αλλά επίσης και τα δικαιώματα των μαθητών/-τριών.

•Το προσωπικό του σχολείου έχει καλή γνώση του κανονισμού ενώ προβλέπεται και διαδικασία ενημέρωσης των νέων εκπαιδευτικών του σχολείου σχετικά.

Οι σχέσεις εκπαιδευτικών/μαθητών και μαθητριών είναι πολύπλοκες. Πρόκειται για μια δυναμική και εναλλασσόμενη ισορροπία. Ο μεγάλος αριθμός των μαθητών/τριων σε πολλές τάξεις και η ανομοιογένεια τόσο η πολιτισμική όσο και η γνωστική δυσχεραίνει εξαιρετικά το εκπαιδευτικό έργο και επηρεάζει σαφώς και την σχέση των εμπλεκομένων.

Παρόλα αυτά σε γενικές γραμμές:

· Οι περισσότεροι μαθητές και οι μαθήτριες νιώθουν ασφάλεια και εγγύτητα προς τους/τις εκπαιδευτικούς, συχνά αναζητούν τη βοήθειά τους και τη συμβουλή τους και συνήθως σέβονται τη γνώμη και την κρίση τους.

· Οι εκπαιδευτικοί, στο σύνολό τους, είχαν ενδελεχή γνώση των χαρακτηριστικών και του ιστορικού των μαθητών τους, έδειξαν ενδιαφέρον για τα ενδιαφέροντα και τις εξωσχολικές δραστηριότητές τους, ήταν υποστηρικτικοί, επέλυσαν διαφορές και έδωσαν λύσεις όπου αυτό απαιτούνταν.

· Παρείχαν στους μαθητές/-τριες ευκαιρίες να παρουσιάσουν τα θέματα που τους απασχολούν, επιβραβεύοντας, ταυτόχρονα, κάθε θετικό στοιχείο τους.

· Μεριμνούσαν για την ανάδειξη των εργασιών του τμήματός τους.

· Οι εκπαιδευτικοί, στην πλειονότητά τους, αφιέρωναν μέρος του χρόνου τους στο να ακούν τους μαθητές/-τριες, προωθούσαν τη συνεργασία και το σεβασμό ανάμεσα σε μαθητές/-τριες από διαφορετικά υπόβαθρα, (φύλο, εθνικότητα κ.λπ.)

Η συγκεκριμένη σχολική χρονιά βέβαια λόγω της απομονώσης των εμπλεκομένων εξαιτίας των μέτρων της πανδημίας δημιούργησε νέες δυναμικές. Σε πολλές περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί άσκησαν συνειδητά το ρόλο του "ψυχολόγου" ώστε να αμβλυνθούν οι συνέπειες του παρατεταμένου εγκλεισμού προσφέροντας ένα παράθυρο στον κόσμο και συνδέοντας τους μαθητές/τριες μεταξύ τους.

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

4

Εξαιρετική λειτουργία

Τα σχολεία ενημέρωναν συστηματικά και υπεύθυνα όλους τους γονείς/κηδεμόνες για την επίδοση και πρόοδο των παιδιών τους σε τακτά χρονικά διαστήματα, όπως ορίζει η νομοθεσία. Οι εκπαιδευτικοί φρόντισαν να προγραμματίσουν ενημερωτικές συναντήσεις με τους γονείς/κηδεμόνες, οι οποίες αφορούν στη μαθησιακή πρόοδο των μαθητών/-τριών όσο αυτό ήταν δυνατό δεδομένων των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας. Σε περιπτώσεις παραβατικής συμπεριφοράς οι γονείς /κηδεμόνες ενημερώθηκαν άμεσα από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και τη Διεύθυνση του σχολείου. Υπήρξαν ελάχιστα περιστατικά από πολύ λίγους γονείς που δεν δέχονταν τα μέτρα κατά της πανδημίας.

Το ΕΚ τροφοδότησε όπως κάθε χρονιά τα εμπλεκόμενα σχολεία με όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την ορθή ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων.

Δυστυχώς και τις δύο χρονιές της πανδημίας δεν κατέστη δυνατό να πραγματοποιηθεί η έκθεση του ΕΚ κατά την οποία γονείς και κηδεμόνες, αλλά και η ευρύτερη κοινωνία μπορεί να δει από κοντά τα επιτεύγματα των μαθητών/τριων.

Διοικητική λειτουργία

Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

4

Εξαιρετική λειτουργία

Σε συνεργασία με τους δ/ντες των σχολείων έγινε η ανασυγκρότηση του ΕΚ, κατανεμήθηκαν οι εργαστηριακοί χώροι και παραχωρήθηκαν χώροι για την εύρυθμη λειτουργία τόσο των εργαστήριων όσο και του ΕΕΝΕΓΥ-Λ Κορωπίου που φιλοξενείται στο κτιριακό συγκρότημα.

Μετά από συνάντηση με τους τομεάρχες αποφασίστηκαν οι άμεσες και έμμεσες αγορές υλικών για την αρτιότερη εκπαίδευση των μαθητών/τριων. Και πάλι λόγω της πανδημίας δεν χρησιμοποιήθηκαν πολλά από τα υλικά, τα οποία παρέμειναν για χρήση την επόμενη χρονιά.

Πραγματοποιήθηκε όπως κάθε χρόνο μετά την διάθεση των εκπαιδευτικών, η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, στην οποία εκτός από την κατανομή των αρμοδιοτήτων και των εξωδιδακτικών καθηκόντων, αποφασίστηκαν συλλογικά τα συγκεκριμένα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών.

Επισημαίνεται

Σχολείο και κοινότητα

3

Καλή λειτουργία με ελάχιστα σημεία προς βελτίωση

Το σχολείο παρουσίασε γενικά θετική διάθεση για επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες. Σε γενικές γραμμές οι γονείς/κηδεμόνες αδυνατούν να προσέλθουν στο σχολείο για τακτική ενημέρωση. Η συμμετοχή τους δεν υπερβαίνει το 15-20%.

Η σχέση του ΕΚ με την τοπική και ευρύτερη κοινωνία έιναι πολύ καλή. Ο δήμος Κορωπίου είναι υποστηριστικός στο έργο μας, δεν μας δυσκολέυει στην αγορά εξοπλισμόυ και αναλωσίμων και μέσω της μαθητείας συνεργαστήκαμε στενά. Το ίδιο ισχύει και για το δήμο Μαρκοπούλου.

Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικέςδράσεις

4

Εξαιρετική λειτουργία

Οι εκπαιδευτικοί έδειξαν μεγάλη προθυμία συμμετοχής σε επιμορφωτικές δράσεις και πρόσφατα πολλοί συμμετείχαν και ολοκλήρωσαν την Τ4Ε ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (Ταχύρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση).

Συμμετοχή του προσωπικού σε εθνικά και ευρωπαϊκά

προγράμματα

2

Χρήζει βελτίωσης

Λόγω της πανδημίας δεν κατέστη δυνατό να προχωρήσουν σχέδια και προτάσεις που είχαν συζητηθεί.

 

Additional information