Αξιολόγηση σχολικής μονάδας 2021-2022

inaj

 

 

 

 

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου

της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)


Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ


Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το 2ο ΕΚ Ανατολικής Αττικής φιλοξενεί στα εργαστήρια του τρεις σχολικές μονάδες: το 1ο Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ Κορωπίου, το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Κορωπίου και το ΕΕΝΕΓΥ-Λ Κορωπίου. Το σύνολο των μαθητών που εξυπηρετούνται είναι περίπου 600. Σε αυτόν τον αριθμό προσθέτουμε και τους μαθητές της Α΄τάξης των σχολείων γιατί για την αρτιότερη κατάρτισή τους τα μαθήματα της πληροφορικής και το project-ερευνητική εργασία διδάσκονται στα εργαστήρια πληροφορικής και σε όποιο εργαστήριο απαιτείται κάθε φορά για την ολοκλήρωση του έργου που έχει αποφασίσει το κάθε τμήμα με τους καθηγητές του. Η Α΄τάξη του ΕΕΝΕΓΥ-Λ τόσο στο γυμνάσιο όσο και στο λύκειο έχει σαν εργαστηριακό μάθημα το ΣΕΠ. Στο ΕΕΝΕΓΥ-Λ έχει επίσης παραχωρηθεί ένα εργαστήριο πληροφορικής για αποκλειστική χρήση. Γίνεται προσπάθεια για χωριστό προαυλισμό του ημερησίου ΕΠΑ.Λ και του ΕΕΝΕΓΥ-Λ (διαφορετικά διαλείμματα) για την δημιουργία καλύτερου περιβάλλοντος και την αποφυγή του συνωστισμού. Σε κάποιες στιγμές μέσα στην μέρα αυτό είναι ανέφικτο με αποτέλεσμα τα διαλείμματα να συμπίπτουν και να δημιουργείται περισσότερη φασαρία.

Οι μαθητές/τριες προέρχονται έκτος από τον Δήμο Κρωπίας και από τους όμορους δήμους (Μαρκόπουλο, Σπάτα- Αρτέμιδα, Καλύβια, Σαρωνικός, Παιανία). Το μαθητικό δυναμικό είναι πολυπολιτισμικό και δεν υπάρχει κοινωνική και οικονομική ομοιογένεια. Οι διδάσκοντες μόνιμοι και αναπληρωτές διατίθενται κάθε χρονιά από τις σχολικές μονάδες στις οποίες ανήκουν είτε οργανικά είτε τοποθετούνται σε αυτές για οποιονδήποτε λόγο. Με τον τρόπο αυτό καλύπτονται οι διδακτικές ανάγκες των εργαστηριακών μαθημάτων. Το σύνολο του συλλόγου του ΕΚ την περσυνή χρονιά ήταν 52. Τα μόνιμα μέλη του συλλόγου είναι 6 (Δ/ντης, Υπ/ντης, τέσσερεις τομεάρχες). Το σχολείο διαθέτει 22 πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια διαφόρων τομέων και ειδικοτήτων. Ο δήμος Κρωπίας είναι γενικά υποστηρικτικός τόσο στην χρηματοδότηση των εργαστηρίων όσο και στη διάχυση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος στην ευρύτερη κοινότητα. Η ροή των αναπληρωτών καθηγητών μετά τις πρώτες φάσεις ήταν αργή και έφτασαν να τοποθετηθούν αναπληρωτές ακόμα και τον Μάιο 2022 με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά κενά στη διδασκαλία.

Η φετινή χρονιά ήταν ιδιαίτερη γιατί όλοι οι μαθητές επανήλθαν στο σχολείο μετά από μακρόχρονη αποχή λόγω των μέτρων για την καταπολέμηση της πανδημίας. Τα παιδιά άργησαν να προσαρμοστούν και να επανέλθουν στην κανονικότητα του σχολείου. Στο μεσοδιάστημα είχαμε αρκετά προβλήματα πειθαρχίας τα οποία με την άψογη συνεργασία όλων των καθηγητών και των διευθυντών των σχολείων διευθετήθηκαν. Πρέπει πάντως να επισημανθεί η έλλειψη παρουσίας των γονέων και κηδεμόνων στα τεκτενόμενα του σχολικού βίου.

Η μονάδα μας κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς εξοπλίστηκε από το ΥΠΑΙΘ μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ με πλήθος συσκευών για την αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών καθώς και με ταυτόχρονη αναβάθμιση της τηλεφωνικής σύνδεσης (οπτική ίνα). Επίσης εγκαταστάθηκαν διαδραστικοί πίνακες σε πολλά εργαστήρια γεγονός που βοήθησε πολύ την εκπαιδευτική διαδικασία και διέγειρε το ενδιαφέρον των μαθητών.

Η ανίχνευση του ιού με τα διαγνωστικά τεστ και οι συχνές απουσίες των μαθητών είτε λόγω της παραπομπής τους για περαιτέρω εξετάσεις είτε λόγω νόσησης επηρρέασαν την καθημερινή διδασκαλία και την ομαλότητα στην τάξη.


Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Η ανταπόκριση των εκπαιδευτικών στην υιοθέτηση νέων μεθόδων διδασκαλίας, η επιθύμια τους να επιμορφωθούν και η συμμετοχή τους στην προσπάθεια δημιουργίας καλού κλίματος με τους μαθητές/μαθήτριες. Η προσπάθεια συνέχους επικοινωνίας και ενημέρωσης των γονέων/κηδεμόνων για την πρόδο και τα τυχόν προβλήματα των παιδιών.

Σημεία προς βελτίωση

Όλες οι δράσεις πρέπει να επεκταθούν στο σύνολο των μαθητών/μαθητριών και να γίνει προσπάθεια συμμετοχής από μεγαλύτερο πλήθος.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία


Η σχολική μονάδα λειτουργεί ομαλά χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα κι εντάσεις. Τόσο η διέυθυνση όσο και το προσωπικό λειτουργεί στα πλαίσια της καλής συνεργασίας και της εξεύρεσης λύσεων στα πολύπλοκα προβλήματα ενός τόσο σύνθετου εργασιακού περιβάλλοντος όπως είναι το σχολείο.

Σημεία προς βελτίωση

Επιδιώκεται η περαιτέρω συμμετοχή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων αλλά και μεγαλύτερου πλήθους μαθητών στην επικαιροποίηση του εσωτερικου κανονισμού λειτουργίας του σχολείου την νέα σχολική χρονιά.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Η επιθυμία συμμετοχής των εκπαιδευτικών στις δράσεις τόσο στα ευρωπαϊκά όσο και στα κοινωνικά προγράμματα.

Η έντονη επιθυμία τους για περαιτέρω επιμόρφωση σε πληθώρα θεμάτων και αντικειμένων.

Σημεία προς βελτίωση

 

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 10

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Σχολική διαρροή - φοίτηση

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 3

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Σχολείο και κοινότητα

Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Στον άξονα σχέσεις μαθητών/μαθητριών μία εκ των δράσεων δεν πραγματοποιήθηκε.

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Προβολή του σχολείου και του ρόλου του στους μαθητές των γυμνασίων της ευρύτερης περιοχής. Ικανοποιητική επιμόρφωση μέρους των εκπαιδευτικών.

Ευαισθητοποίηση μερίδας μαθητών/μαθητριών στο θέμα του σχολικού εκφοβισμού. Ευαισθητοποίηση μαθητών.μαθητριών στο θέμα της εθελοντικής αιμοδοσίας.

Προβολή του κοινωνικού ρόλου των εκπαιδευτικών. Αναδιοργάνωση της ιστοσελίδας του σχολείου.

Σύνταξη ικανοποιητικού εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας. Υιοθέτηση νέων παιδαγωγικών μεθόδων από μερίδα εκπαιδευτικών.

Προσπάθεια καλυτέρευσης των σχέσεων μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών.

Ενημέρωση των μαθητών/μαθητριών για το θεσμό της μαθητείας και τις επαγγελματικές τους προοπτικές. Σύνδεση του σχολείου και των αποφοίτων με τον επαγγελματικό κόσμο της ευρύτερης περιοχής.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Οι περιορισμοί λόγω COVIT.

Η απουσίες εκπαιδευτικών λόγω ασθένειας αλλά και η έλλειψη πρσωπικού σε κάποιους τομείς.

Η ελλειπής συμμετοχή των γονέων/κηδεμόνων στα σχολικά δρώμενα .

Η αναστάτωση της εκπαιδευτικής λειτουργίας λόγω των μέτρων κατά της διάδωσης της πανδημίας. Οι πολλές υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών.

Η δύσκολη προσαρμογή των μαθητών/μαθητριών μετά την περίοδο της καραντίνας.

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1

Άξονας

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Ειδικότερο Θέμα

Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη και ψυχολογία εφήβων.

Θέμα 2

Άξονας

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ειδικότερο Θέμα

Νέες διδακτικές πρακτικές και εφαρμογή τους στην τάξη. Παραδείγματα από την πράξη.

Θέμα 3

Άξονας

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Ειδικότερο Θέμα

Επιμόρφωση σε θέματα παροχής πρώτων βοηθειών και αντιμετώπισης ιατρικών  συμβάντων στην σχολική καθημερινότητα.




Additional information