ΕΛΛΑΚ στο 2ο Σχολικό Εργαστηριακό Κέντρο (ΣΕΚ) Αν. Αττικής (Κορωπίου)
Τα Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.) αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια το βασικό πυλώνα στήριξης της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Καθημερινά, χιλιάδες μαθητές χρησιμοποιούν τις υποδομές των Ε.Κ. σε όλη την Ελλάδα με σκοπό την κατάρτιση και την απόκτηση τεχνικών δεξιοτήτων σε διάφορες ειδικότητες.
Τα Ε.Κ., πέρα από την εκπαιδευτική τους υπόσταση, αποτελούν δημόσιες υπηρεσίες οι οποίες, για να λειτουργήσουν και να υπηρετήσουν την εκπαίδευση, χρειάζεται να υποστηριχθούν από πλήθος διοικητικών, οργανωτικών διαδικασιών, όπως συμβαίνει σε κάθε δημόσιο αλλά και ιδιωτικό οργανισμό.
Η λειτουργία ενός Ε.Κ. παρουσιάζει αρκετές ιδιαιτερότητες και δυσκολίες σε σχέση με τη λειτουργία ενός τυπικού σχολείου. Για παράδειγμα, η οργάνωση και υποστήριξη του διευρυμένου ωραρίου λειτουργίας (από 08:00 το πρωί έως 23:00 το βράδυ), το πλήθος του εκπαιδευτικού και βοηθητικού με διάφορες ειδικότητες και από διαφορετικές Σχολικές Μονάδες, αποτελούν μερικούς από τους παράγοντες που καθιστούν τη λειτουργία μια τέτοιας Σχολικής Μονάδας ιδιαίτερα απαιτητική.
Με στόχο την καινοτομία και την καλλιέργεια μιας ψηφιακής κουλτούρας, στο 2ο Ε.Κ. Ανατολικής Αττικής στο Κορωπί, σχεδιάζεται, υλοποιείται, λειτουργεί και προτείνεται ένα διαφορετικό - ψηφιακό μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας για τα Ε.Κ. συμβατό με όλες τις οντότητες του δημόσιου τομέα.
Το νέο προτεινόμενο μοντέλο, μεταξύ άλλων παρουσιάζει χαρακτηριστικά και καινοτομίες όπως το ότι:
- είναι οικολογικό, καθώς δεν χρησιμοποιεί χαρτί
- επιτυγχάνει σημαντική οικονομία κλίμακας, καθώς μειώνει στο ελάχιστο τις πάγιες δαπάνες μίσθωσης τηλεπικοινωνιακών γραμμών και υπηρεσιών
- χρησιμοποιεί την υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή
- χρησιμοποιεί ΕΛΛΑΚ εκμηδενίζοντας το κόστος για τις ανάγκες του λογισμικού
Κατά συνέπεια, ελαχιστοποιώντας τις απαιτούμενες οικονομικές δαπάνες και την ανάγκη για αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής, επιτυγχάνεται μια σημαντική εξοικονόμηση οικονομικών πόρων και ταυτόχρονα σημαντική βελτίωση των παρεχόμενων υφιστάμενων υπηρεσιών.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
Η ΝΟΜΕΘΕΤΙΚΉ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ Ε.Ε.Κ.
Ένας χρόνος μετά
Σάββατο 4-12-2021
Ώρα 16:30
«Η επιχειρούμενη εφαρμογή της αξιολόγησης»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
16:30 – 16:45 |
Εισαγωγικά από τον Πρόεδρο της Ε.Ε.Τ.Ε.Κ. Κων/νο Αδριανουπολίτη |
16:45 – 17:10 |
Θεμελιώδη ζητήματα για την αξιολόγηση στη σημερινή ελληνική σχολική εκπαίδευση. Απόπειρα διερεύνησης εναλλακτικών. |
Εισηγητής: Γεώργιος Μπαγάκης, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, μέλος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ. |
|
17:10 – 17:35 |
Οι ιδιαιτερότητες στην αξιολόγηση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. |
Εισηγητής: Νικόλαος Καρασαχινίδης, Εκπαιδευτικός 1ου ΕΠΑ.Λ. Κορωπίου, ΠΕ 86 Πληροφορικής, μέλος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ. |
|
17:35 – 18:00 |
Το σύστημα αξιολόγησης της Βρετανίας, πλεονεκτήματα - μειονεκτήματα |
Εισηγητής: Νικόλαος Ηλιάδης, Επίτιμος Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, μέλος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ. |
|
18:00 – 18:30 |
Συζήτηση - Ερωτήσεις - Τοποθετήσεις |
18:30 – 18:55 |
Απαραίτητη η αξιολόγηση και στα ΔΙΕΚ, προτάσεις |
Εισηγήτρια: Σοφία Μπέση, Διευθύντρια Δ.Ι.Ε.Κ. Πτολεμαΐδας, ΠΕ70 Δασκάλων, ΠΕ86 Πληροφορικής, μέλος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ. |
|
18:55 – 19:20 |
Οι ιδιαιτερότητες στην αξιολόγηση της Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. |
Εισηγητές: 1. Δημήτριος Αφουξενίδης, Διευθυντής ΕΕΕΕΚ μαθητών με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες, Γραμματέας ΔΣ Ε.Ε.Τ.Ε.Κ., Γ.Γ. ΕΝΕΛΕΑ 2. Παναγιώτης Σταμάτης, εκπαιδευτικός ΕΕΕΕΚ μαθητών με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες, μέλος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ., Πρόεδρος ΕΝΕΛΕΑ |
|
19:20 – 19:50 |
Συζήτηση - Ερωτήσεις - Τοποθετήσεις |
19:50 |
Λήξη της Ημερίδας |
Σημειώσεις:
Σκοπός της Ημερίδας είναι η ενημέρωση των καθηγητών ΕΠΑ.Λ. Ε.Κ., ΕΕΕΕΚ και ΕΝΕΓΥΛ, στο θέμα της αξιολόγησης και η ανάδειξη των ιδιαιτεροτήτων της στους χώρους αυτούς. Στις συζητήσεις θα γίνει ευρεία ανταλλαγή απόψεων, τοποθετήσεις και κατάθεση προτάσεων.
Αναμενόμενη είναι η ανακοίνωση της αξιολόγησης και στο χώρο των Δ.Ι.Ε.Κ. Η κα. Σοφία Μπέση, Διευθύντρια του Δ.Ι.Ε.Κ. Πτολεμαΐδας, με την εισήγησή της και την πολυετή εμπειρία της θα αναφέρει την αναγκαιότητα ύπαρξης αξιολόγησης στα Δ.Ι.Ε.Κ., θα καταθέσει κάποιες προτάσεις και στην περίπτωση που ανακοινωθεί η αξιολόγηση, η εισήγησή της θα είναι περισσότερο στοχευμένη.
Από το ΔΣ της ΕΕΤΕΚ
Γενικά
Τα Εργαστήρια του 2ου ΕΚ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗΣ, εκτός από την καθημερινή άσκηση των μαθητών/τριων των σχολικών μονάδων που εξυπηρετούνται από το κέντρο (ΕΠΑ.Λ ΚΟΡΩΠΙΟΥ, ΕΣΠ. ΕΠΑ.Λ ΚΟΡΩΠΙΟΥ, ΕΕΝΕΓΥ-Λ ΚΟΡΩΠΙΟΥ), διατίθενται ετησίως για την διεξαγωγή Σεμιναρίων Επιμόρφωσης, είτε εκπαιδευτικών όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, είτε μαθητών ΔΙΕΚ κ.λ.π. Επειδή τα εργαστήρια είναι η καρδιά της κατάρτισης, αλλά και της άσκησης των μαθητών και των εκπαιδευομένων, καταβάλετε κάθε δυνατή προσπάθεια να είναι διαρκώς στην αιχμή της τεχνολογίας ανανεώνοντας και εκσυγχρονίζοντας τον εξοπλισμό τους.